| |
مصرف شير پرچرب، وزن كودكان را كاهش ميدهد 
نتايج يك تحقيق جديد نشان داده است: كودكاني كه شير پرچرب مصرف ميكنند وزنشان كمتر از كودكاني است كه از شرپرچرب استفاده نميكنند.
بر اساس اين پژوهش جديد كه در دانشگاه گوتنبرگ در سوئد انجام گرفته، محققان دريافتهاند؛ كودكان هشت ساله و كوچكتر كه هر روز شير پرچرب مينوشند نسبت به ساير همسالان خود شاخص توده بدني پايينتري دارند يعني وزنشان كمتر است.
به گفته اين محققان؛ كودكاني كه از شير پرچرب استفاده ميكنند به طور متوسط نسبت به ساير كودكان تقريبا وزنشان 9 پوند پايينتر است. كارشناسان تغذيه معتقدند؛ كودكاني كه شير پرچرب نمينوشند چاقتر هستند چون در عوض به ساير نوشيدنيهاي ناسالم روي ميآورند. اين پژوهشگران هم چنين به تفاوت بين كودكان داراي اضافه وزن كه هر روز شير پرچرب مينوشيدند و گروه ديگر كه شير پرچرب مصرف نميكردند، پي بردند.
آنها دريافتند: ميزان اضافه وزن در كودكاني كه شير با 3 درصد چربي مينوشند كمتر است اما اين كودكان بيشتر از چربيهاي اشباع شده استفاده ميكنند.
اين پژوهش هم چنين نشان داد: دو سوم از كودكان با كمبود ويتامين D در خونشان مواجه
| زندگی زیبا - ايران - آبادان |
دني شير زياد نخور تپلي بامزه تري |
دوشنبه 18 آبان 1388 |
|
|
|